TARİHÇE
1993 yılında kurulmasına rağmen Biyoloji bölümüne ilk kez 1995-1996 Eğitim Öğretim yılında 26 öğrenci alınmıştır. Bu yıldan itibaren bölümümüze kayıt yaptıran öğrencilerin sayısı sürekli artmaktadır. 2000-2001 eğitim öğretim yılında öğrencilerin mesleki açıdan yönlendirilmesi ana ilke olarak benimsenerek yapılan yeni düzenleme ile daha çağdaş ve dinamik hale getirilen lisans programı 4 yıl veya 8 yarıyıldan oluşmaktadır. Programın ilk 6 yarıyılında zorunlu dersler, 7.-8. yarıyıllarda ise tamamen seçmeli dersler bulunmaktadır. Seçmeli derslerin sayısı ve çeşitliliği bakımından ülkemiz üniversitelerinin biyoloji bölümleri arasında en iyilerinden birisi durumundadır.
Öğrenciler mezun olmak için en az 2.00/4.00 genel not ortalamasını edinmelidir ve 240 AKTS kredisi almak zorundalardır. Not ortalaması 3.00 ve 3.49 arasında olanlar Onur Öğrenci, ortalaması 3.50 ve 4.00 arasında olan öğrenciler Yüksek Şeref Öğrenci olarak listelenir. Biyoloji mezunları Sağlık Bakanlığı, Halk sağlığı laboratuarları, diğer laboratuarlarda, hastanelerde, Tarım, Çevre ve Şehircilik ve Orman ve Su Bakanlıklarında, ayrıca Çevre Danışmanlık hizmeti veren kurumlarda biyolog olarak çalışabilirler.
BİYOLOJİ BÖLÜMÜ ÖĞRETİM AMAÇLARI
1- Temel Biyoloji bilgi birikimi kazandırmak (araştırma, eğitim-öğretim, değişim vb.),
2- Mesleki ve etik sorumluluk bilincinde insanlar yetiştirmek,
3- Araştırma ve geliştirmeye önem vermek,
4- Hayat boyu öğrenmenin bilincinde olmak,
5- Sağlık, çevre, biyoteknoloji gibi alanlardaki problemlere biyolojik çözümler üretmek,
6- Çevre bilincinin oluşturulması ve biyolojik zenginliğin korunmasına önem vermek,
7- Dünya'daki paydaşları ile ortak ilişkiler kurmaktır.
BİYOLOJİ BÖLÜMÜ PROGRAM ÇIKTILARI
PÇ-1 Biyoloji ile ilgili alanlarında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanında kullanabilme becerisi.
PÇ-2 Biyoloji alanındaki problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3 Biyoloji ile ilgili bir sistemi, süreci, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları çözme ve çağdaş yöntemleri uygulama becerisi.
PÇ-4 Biyoloji öğretim programlarında alan dışı ders almış olması.
PÇ-5 Biyoloji alan uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçme, kullanma, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-6 Biyoloji alanına göre tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, arşivleme, metin çözme ve yorumlama becerisi.
PÇ-7 Bireysel olarak ve takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
PÇ-8 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi.
PÇ-10 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci.
PÇ-11 Biyoloji alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri (Çevre sorunları, ekonomi, sürdürülebilirlik vb.) ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık yaratma.